1. Wszystkie produkty dostępne w sklepie Merin.pl objęte są gwarancją.
Jeżeli po otrzymaniu produktu zostaną wykryte wady techniczne, klient ma prawo odesłać towar do sprzedawcy.
2. Reklamacje (
wzór PDF ») należy zgłaszać na adres e-mail: sklep@merin.pl, pod numerem telefonu: 530 190 801 lub w formie tradycyjnej przesłać na adres:
Witu Sp. z o.o
ul Żmichowskiej 21
15-159 Białystok
Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni. Jeśli w tym terminie Właściciel nie ustosunkuje się do reklamacji, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
3. Aby zwrócić reklamowany towar, należy wysłać go najtańszą przesyłką pocztową na poniższy adres z formularzem reklamacji (
wzór PDF ») i kopią dowodu zakupu.
Witu Sp. z o.o
ul Żmichowskiej 21
15-159 Białystok
Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem.
Jeżeli reklamacja została uznana, sprzedający ma obowiązek zwrócić koszty przesyłki towaru. W przypadku odrzuconej reklamacji koszty przesyłki pokrywa kupujący.
Klient odsyła reklamowany towar. Towar musi być zapakowany w sposób bezpieczny, gwarantujący jego bezpieczny transport
Wszystkie użyte na stronie serwisu Merin.pl znaki towarowe, nazwy producentów i produktów, zdjęcia oraz opisy zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością ich właścicieli.
Oznakowanie kosmetyków
W Polsce od 2005 roku obowiązują przepisy UE zgodnie z którymi wody toaletowe i wody perfumowane mają trwałość 36 miesiecy od daty pierwszego użycia - informuje o tym symbol słoiczka.
Przed wprowadzeniem tej zasady był obowiązek podawania daty przydatności perfum, która nie mogła być dłuższa niż 3 lata.
W związku z tym te same perfumy w Polsce i w Rosji mogą być równocześnie dobre i teoretycznie przeterminowane. Firmy, które produkują perfumy na rynek UE i równocześnie na rynek rosyjski aby być w zgodzie z przepisami Unii Europejskiej i Rosji muszą podawać jednocześnie na opakowaniu symbol "słoiczka 36" i datę przydatności 3 lata od wyprodukowania.
Perfumy te zgodnie z normą europejską i polską nie są przeterminowane, natomiast na rynku rosyjskim nie mogłyby być juz sprzedawane. Tam po 3 latach każde perfumy uważa się za przeterminowane co faktycznie jest nieprawdą. Wody toaletowe i wody perfumowane nie tracą swoich właściwości w hermetycznych opakowaniach do momentu kontaktu z powietrzem.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, kosmetyki muszą być oznakowane w sposób widoczny i rzetelny. Dane, które powinny się znaleźć na opakowaniu, to m.in.:
lista składników:
jest szczególnie istotna dla osób, które są alergikami. Szczegółowe dane o produkcie umożliwiają dokładne ustalenie, czy wśród składników kosmetyku nie ma takiego, na który są uczuleni. Dotyczy to również komponentów kompozycji zapachowych;
symbol ręki na książce:
oznacza, że do opakowania dołączona jest ulotka informacyjna. Właśnie tam najczęściej umieszczona jest informacja o sposobie użytkowania danego produktu - należy się z nią dokładnie zapoznać i bezwzględnie stosować do zaleceń producenta. Gdy nie ma miejsca na etykiecie na ważne informacje, dotyczące np. składu kosmetyku czy ostrzeżenia, podawane są one tylko w dołączonej ulotce;
termin trwałości:
to istotna informacja związana z bezpieczeństwem użytkownika. Komunikat „Najlepiej zużyć przed końcem” powinien pojawić się na produktach o trwałości krótszej niż 30 miesięcy. Symbol otwartego słoika dotyczy kosmetyków przydatnych dłużej niż 30 miesięcy. Obok lub na symbolu graficznym podany jest okres trwałości po otwarciu, czyli czas w jakim bezpiecznie możemy stosować dany kosmetyk, licząc od jego pierwszego użycia. Istnieje jednak grupa produktów, które nie wymagają podania „okresu trwałości po otwarciu”, ponieważ nie wpływa on na jakość produktu. Dotyczy to np. próbek jednokrotnego użycia, aerozoli, wód toaletowych, czy płynów po goleniu;
ostrzeżenia:
stanowią podstawę bezpiecznego użytkowania. Warto sprawdzić, czy dane podane są w języku polskim - pozwala to ograniczyć ryzyko wynikające z zastosowania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem;
nazwa producenta i jego adres:
to informacja, dzięki której konsument zyskuje wiedzę o tym, kto jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo oferowanego mu produktu i do kogo może się zwrócić z reklamacją.
PAO -Symbol otwartego słoika informuje, jak długo można używać kosmetyku po jego otworzeniu (tzw. PAO - Period After Opening). Podany jest (w miesiącach) okres trwałości po otwarciu.
Pewne produkty nie wymagają podania trwałości tego okresu, ponieważ nie ma ryzyka pogorszenia ich bezpieczeństwa zdrowotnego w trakcie używania.
Są to m.in. produkty jednorazowe, szminki, aerozole, spirytus salicylowy. Symbol PAO umieszcza się najczęściej na opakowaniach kosmetyków o trwałości powyżej 30 miesięcy.
Wówczas producent może nie umieszczać już na opakowaniu daty terminu trwałości.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie list substancji niedozwolonych lub dozwolonych z ograniczeniami do stosowania w kosmetykach oraz znaków graficznych umieszczanych na opakowaniach kosmetyków
Dział Obsługi Klienta jest do Państwa dyspozycji w godzinach: 9:00 - 17:00 - od poniedziałku do piątku
tel.: 530 190 801
email: sklep@merin.pl