CHATLER - zestawy w promocji  JFENZI perfumy damskie - 10%   JFENZI perfumy męskie - 8%;  ❤ LA RIVE - lato/jesień promocja - 15% ☀
Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Koszyk jest pusty ...
Strona główna » Artykuły o perfumach » Królowe świata zapachów

Królowe świata zapachów

Data dodania: 09-01-2009
Już od wielu lat kompozycje zapachowe powstają na zamówienie gwiazd ekranu, sportu, modelek, które sygnują je swym nazwiskiem. Modę tę zapoczątkowały Elizabeth Taylor i Paloma Picasso.


Perfumy gwiazd
Już od wielu lat kompozycje zapachowe powstają na zamówienie gwiazd ekranu, sportu, modelek, które sygnują je swym nazwiskiem. Modę tę zapoczątkowały Elizabeth Taylor i Paloma Picasso. Dziś swoje perfumy mają Gabriela Sabatini, Isabella Rossellini, Celine Dion i Jennifer Lopez. Popularna modelka Naomi Campbell może pochwalić się już trzema zapachami. Coraz częściej perfumy stanowią uzupełnienie kolekcji projektantów mody, np. Kenzo, Calvina Kleina, Pacco Rabane.

Jak brzmią nuty
Perfumy są skomponowane z trzech warstw zapachowych tzw. nut, które stopniowo rozwijają się na skórze.
Nuta głowy (górna) zawiera najbardziej ulotne, ale mocno pachnące komponenty. Wpływa na nasze pierwsze wrażenie. Wyczuwalna już w momencie otwarcia flakonu perfum. Ulatnia się po kilku minutach.
Nuta serca (środkowa) stanowi główny motyw kompozycji zapachowej. Jest cieplejsza i cięższa od pierwszej. Rozwija się pod wpływem temperatury ciała dopiero po kilkunastu minutach, niekiedy po pół godzinie od momentu naniesienia perfum na skórę. To ona ujawnia całe bogactwo akordów kwiatowych, owocowych, zielonych, orientalnych.
Nuta bazowa (głęboka) zawiera składniki utrwalające zapach. Utrzymuje się na skórze najdłużej (nawet 6-8 godzin). To najbogatsza część kompozycji. Ujawnia się po dwóch godzinach i zmienia zależnie od woni skóry.
Rzadziej spotyka się perfumy o konstrukcji linearnej, kiedy wszystkie nuty rozwijają się jednocześnie. Ich zapach nie zmienia się od chwili naniesienia na skórę do ulotnienia. Tak skomponowane są np. perfumy Allure marki Chanel, Eau de Parfum Gucciego. Można je wyczuć tylko z bliska, bo "trzymają się" skóry, w przeciwieństwie do perfum, które unoszą się, zostawiając za nami wonny obłok.

Dobrane duety
Zakochane pary mogą używać tych samych perfum, w wersji dla niej i dla niego. W niektórych zestawach "męsko-damskich" w dowcipny sposób zaznaczono różnicę płci. Lekkie wgłębienie w wersji kobiecej i niewielka wypukłość w męskim wariancie pozwalają odróżnić oba zapachy, np. Emporio Night - Giorgio Armani. Postawione obok siebie buteleczki wyglądają jak dwa przeciwne, ale przyciągające się ładunki elektryczne.

Flakoniki, buteleczki, kapsułki
Perfumy kuszą nie tylko zapachem, ale i opakowaniem, które bywa dziełem sztuki. Niektóre zachwycają bogactwem formy, inne urzekają prostotą. Flakony zaprojektowane przez mistrzów, zajmujących się na co dzień tworzeniem biżuterii, udają klejnoty. Buteleczki sygnowane nazwą domu jubilerskiego Van Cleef & Arpels przypominają kamienie szlachetne. Na przeciwległym biegunie znajdziemy flakony, których projektanci hołdują zasadom minimalizmu, tworząc eleganckie, proste formy, określające nowoczesność zapachu. Ultraviolet Paco Rabanne to fioletowa, futurystyczna kapsuła nawiązująca do opływowych form architektury przyszłości. Czasem opakowania charakteryzują zapach, np. flakon w kształcie liścia Parfum d'ete Kenzo nawiązuje do zielonej nuty.

Ulubione miejsca perfum
Jeśli używamy perfum we flakonie, stosujmy się do starych zasad. Nanośmy je na umytą skórę tam, gdzie krew krąży najżywiej, tzn. w miejscach przebiegu dużych naczyń krwionośnych (okolica za uszami, dekolt, przeguby rąk, szyja, skronie). Można też skrapiać włosy i ubranie, ale tylko z włókien naturalnych, na których zapachy długo się utrzymują. Wystarczy odrobina aromatu na rąbku spódnicy czy pod kołnierzem żakietu, a pachnący obłok będzie podążał wraz z nami. Świetnie zapach trzymają skóry i futra. Perfumujmy je od wewnętrznej strony, by uniknąć odbarwienia.

Kupuj na nos
Zapewne każdej kobiecie zdarzył się nietrafiony zakup perfum. Winny zazwyczaj jest pośpiech. Nasz nos może rozpoznać naraz niewiele zapachów. Przy większej liczbie przestaje wyczuwać poszczególne nuty. Dlatego najlepiej rozpylić na papierku tylko kilka nieznanych perfum. Wystarczy wybrać spośród nich 2-3 zapachy, które nam się najbardziej podobają. Jak pachną na skórze, sprawdzamy spryskując wewnętrzną część przegubów dłoni mgiełką perfum (nie rozcieramy jej, to "warzy" zapach). Poczekajmy 2-3 godziny, aż wszystkie nuty się rozwiną. Dopiero wtedy przekonamy się, czy perfumy nam się podobają. Właściwie wybrane, powinny być dla nas ledwo wyczuwalne. Oznacza to bowiem, że idealnie komponują się z aromatem naszej skóry.

Wonna symfonia
W przemyśle perfumeryjnym wykorzystuje się około 35 tysięcy różnych składników. Wiele z nich, np. drzewo sandałowe, kadzidłowiec, znane były już w starożytności. Jednak tysiące aromatycznych substancji powstaje w chemicznych laboratoriach. Syntetyczne bywają nawet zapachy znane z natury, np. kwiatów konwalii i piżma. Współczesne perfumy składają się z około trzydziestu składników zapachowych, ale może być ich nawet pięćset. Mistrzowie potrafią "zbudować" nowy, oszałamiający zapach z kilku klasycznych składników.

Mgiełka z kropelki
Zwyczaj skrapiania perfumami skroni czy nadgarstków przetrwał z czasów, gdy zamykano je we flakonach ze szklanym korkiem. Teraz zwykle sprzedawane są w buteleczkach z atomizerem. Perfumując się rozpylamy zapach w powietrzu, tuż nad głową. Wonna mgiełka osiada na włosach i skórze.

Jak przechowywać
Perfumy trzymamy poza zasięgiem światła, najlepiej w kartoniku, szczelnie zamknięte. Słońce i powietrze zmieniają zapach perfum. Jeśli przez dłuższy czas nie mamy zamiaru ich używać, włóżmy je do lodówki. Tam przechowają się dobrze nawet przez kilka miesięcy.

Serie limitowane
Produkty znane w Polsce pod angielską nazwą "one sho" wchodzą na rynek na określony czas albo w ograniczonej liczbie. O ich pojawieniu się decyduje głównie kalendarz, a czasem jakieś wyjątkowe wydarzenia, dla uświetnienia których firmy wypuszczają kolekcjonerskie egzemplarze. Edycje okazjonalne pojawiają się najczęściej przed Bożym Narodzeniem oraz walentynkami. Informacja, że seria jest limitowana, znajduje się na opakowaniu. Czasem widnieje również na nim kolejny numer produktu.
Pierwszy zapach z dużym stężeniem aldehydów połączonych z aromatami róży i jaśminu, Chanel N°5, Chanel. Woda toaletowa 100 ml - 387 zł.
Zielone, świeże nuty bambusa, liści herbaty oraz pietruszki przełamane delikatnym aromatem kwiatów lotosu, białej róży i wodnego jaśminu, Mat, Masaki Matsushima. Woda perfumowana 40 ml - 198 zł.
Uwodzicielskie, ciepłe perfumy o orientalnej nucie z bukietem róż i jaśminu oraz waniliowymi, pudrowymi akcentami, Shalimar, Guerlain.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Artykuły o perfumach
  • 100 % asortymentu w magazynie
  • Największy wybór perfum i kosmetyków
  • 98% naszych Klientów nas poleca - sprawdź
U nas kupisz tanio perfumy i kosmetyki o sprawdzonej jakości.
Oferowane przez nas perfumy są w większości perfumami alternatywnymi dla zapachów znanych na całym świecie, jednak zwykle bardzo drogich. Perfumy te cechują się, tak jak drogie perfumy, wysoką jakością, lecz mają nad nimi przewagę - przystępną cenę, dzięki której stać na nie każdego.

Nuty zapachowe oferowanych przez nas perfum zbliżone są do nut najbardziej znanych marek. Jak bardzo? - sprawdź i przekonaj się sam! Będziesz mile zaskoczony!

Wybór oferowanych przez nas perfum to doskonała alternatywa dla osób szukających najwyższej jakości zapachów, które nawiązują do ich ulubionych nut zapachowych.
W naszym sklepie sprzedajemy perfumy firm podanych w polu 'producent' przy każdym produkcie. Nazwy i marki innych wymienionych w tym serwisie produktów są własnością ich producentów i zostały użyte tylko i wyłącznie w celach informacyjnych, aby przybliżyć nuty zapachowe oferowanych przez nas perfum.

Skąd tak niskie ceny perfum?
  • Nasze marże są dużo niższe niż w klasycznych perfumeriach.

  • Kupując oferowane przez nas perfumy nie płacisz za reklamę, za opakowanie zaprojektowane przez słynnego projektanta, za nic co podwyższa cenę kosmetyku.

  • Nie płacimy wysokich czynszów za wynajem lokali w centrach miast, w centrach handlowych. Koszty wynajmu nawet tych najmniejszych sklepów są bardzo wysokie. Ponadto sprzedajemy dużo więcej kosmetyków niż klasyczne perfumerie, a co za tym idzie kupujemy dużo więcej od dostawców dzięki czemu uzyskujemy niższe ceny zakupu.

  • Naszym g łównym celem jest długoterminowe zadowolenie klientów, nie zaś natychmiastowy zysk.

Właśnie dlatego jesteśmy w stanie zaoferować ceny, których nie da się znaleźć w żadnym innym sklepie.

Dlaczego warto kupować perfumy i kosmetyki u nas?
Jesteśmy silną i stabilną firmą
Perfumeria internetowa Merin.pl działa na rynku od 2009 roku.
Obecnie prowadzimy sieć perfumerii intenetowych w Europie Środkowej oraz w Europie Zachodniej. Firma istnieje w 6 krajach. Rocznie obsługuje w tych krajach tysiące klientów. We wszystkich krajach zajmujemy czołową pozycję jeśli chodzi o obroty i ilość obsłużonych klientów.

Jesteśmy świadomi, że sukces należy budować przede wszystkim na zaufaniu i zadowoleniu klientów. Pracownicy firmy postępują zgodnie z kodeksem etycznym, który kładzie nacisk na profesjonalizm i orientację na klienta. Głównym i najwyższym celem jest długoterminowe zadowolenie klientów.


Wyłącznie oryginalne kosmetyki
Kosmetyki, które można u nas kupić, nabywamy wyłącznie u certyfikowanych dostawców. Fakt ten uniemożliwia uzyskanie produktów gorszej jakości, czy też perfum nieoryginalnych. Zapachy w naszej ofercie pochodzą od tych samych dostawców u których zaopatrują się klasyczne perfumerie.

Oferujemy produkty takich firm jak:
Adelante, Adidas, Arno Sorel Paris, Beauty United, Bi-Es Cosmetics, Black Onyx, Blue Up, Bourjois, Chatler, Christopher Dark, Cote Azur, Coty, Cuba, Dunlop, Emper, Evaflor, Fabio Verso, Fenzi, Fragrantia Secrets, Hertz, Jean Marc, Jeanne Arthes, La Rive, Lamis, Lazell, Linn Young, Lomani Paris, Loreal, Luca Bossi, Luxure,Max Gordon, New Brand, Omerta, Paris Avenue, Paris Bleu, Playboy, STR8, Tiverton, Vittorio Bellucci i wielu innych, których jesteśmy dystrybutorem.

Skrócony słownik perfumeryjny:

  • perfumy
    (parfum), najbardziej esencjonalne specyfiki, zawierają od 22 do 40% czystych olejków zapachowych. Uważane są za najbardziej szlachetne ze względu na ogromną wydajność – zapach perfum utrzymuje się bardzo długo, nawet kilka dób.

  • woda kolońska
    (eau de Cologne – w skrócie EDC) – alkoholowy roztwór substancji z płatków kwiatowych. Zawiera mniej olejków zapachowych – 3 do 5% – więc ma delikatniejszy zapach od wody toaletowej.

  • woda odświeżająca 
    (eau fraîche) ma najniższą zawartość czystych substancji zapachowych (1–3%), dlatego służy jedynie do delikatnego odświeżania, a nie nadawania długotrwałego zapachu.

  • woda perfumowana
    (eau de parfum – w skrócie: EDP) kosmetyk zapachowy o zawartości olejków zapachowych kształtujący się na poziomie 10-15%. Większe stężenie zawierają jedynie prawdziwe perfumy (15-30%). Woda perfumowana jest to najczęściej obecnie preferowana przez kobiety gama kosmetyków zapachowych, ponieważ zapach utrzymuje się stosunkowo dłużej niż w przypadku wody toaletowej (5-10%).

  • woda toaletowa
    (eau de toilette – w skrócie EDT) to najpopularniejszy kosmetyk zapachowy. W jej skład wchodzi od 4 do 12% olejków zapachowych, które uwalniają aromaty przez kilka godzin. Jest zdecydowanie lżejsza od wód perfumowanych, dlatego nadaje się do codziennego stosowania, a nawet kilkukrotnego użytku w ciągu dnia.
Newsletter

 

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.
Zgadzam się
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ